Komerční příspěvky mohou vkládat pouze uživatelé, kteří si jejich zobrazení zaplatí. Více info - FAQ.

Skupča :-))

Co mi projde rukama,očima či mozkovnou...

Zpověď profesionálního zloděje aut

tak tohle je docela maso...


Profesionální zloději dnes dokáží ukrást jakékoliv auto bez ohledu
na jeho značku.


Martin patří do gangu zkušených zlodějů aut. Stejně jako jeho kolegové si i
on přísně chrání soukromí. Aby také ne, vždyť jde o kšeft, ve kterém se točí
milióny. A z přepychu do přítmí policejních cel se nechce nikomu.

"Když jste dobří, za rok si vyděláte na dům a luxusní auto - legální,
protože jen hlupák na sebe upozorní tím, že bude jezdit v kradeném autě..

Chce to ale dělat tak maximálně tři čtyři roky. Pak vás začne znát hodně
lidí, začnete mít profláklý ksicht a je to o průšvih. Málokdo s tím ovšem
skončí. Je to tak lukrativní byznys, že v tom všichni vesele jedou dál,"

přiznává Martin.

Stejně jako řádné podnikání i krádeže aut procházejí vývojem. Na vlastní
kůži to zná i Martin: "Kdysi to bylo živelné, z ciziny se vozilo cokoliv.

Dnes se krade na objednávku. Klient si přesně specifikuje, jakou chce barvu,
typ, stáří, počet najetých kilometrů apod. Je to pro něj výhodné.

Chcete třeba posledního golfa? Auťák dostanete od zloděje za 50 tisíc korun,
dalších 50 tisíc vás budou stát papíry a 20 tisíc klempířina, aby fízlové na
nic nepřišli. A vůz, který má cenu půl miliónu, máte za 120 tisíc." Zloději
jsou přitom schopní ukrást prakticky cokoliv. Pochopitelně kromě automobilů,
které u nás mají třeba jen jednoho zástupce. "Přejete si třeba bavoráka 850
CSi, který má speciální systém vstřiků? Bez problému!

Oficiálně, zdůrazňuji oficiálně, tady jsou dva takové vozy, jeden má lékař
na pražské Bulovce. A vám, když se v branži trochu vyznáte, stačí zajít do
správného bazaru na pražské Skalce, zeptat se na správného člověka a on vám
řekne, abyste si pro vůz přijel v noci s liazkou."

Na přímé krádeže má Martinův gang své specialisty. "Je několik způsobů, jak
auťák ukrást. Ty nejubožejší jsou dlažební kostka do okna nebo vyháčkování,
ale to dělají jen amatéři. Čistá prácička je přes klíč. Automobily, které se
vyráběly zhruba do poloviny devadesátých let, měly klasické klíče se zoubky
zvenku. Takže si vyhlédnete třeba golfa a jednoduše mu vytrhnete zámek.
Jeden z kluků hlídá, jestli kolem nejede policie nebo majitel. Další kluk
odnese zámek do auta opodál. V něm sedí profík, který z vlastního
přineseného polotovaru klíče udělá za chvíli nový. Jak dlouho to může trvat?
Tak tři minuty, nejdéle. Pak hned odjíždíte, samozřejmě na vlastních
espézetkách a s vlastními papíry. Je to v noci, takže když vás chytne
hlídka, řeknete, že se vám prostě někdo snažil dostat do auta a vyrval vám
zámek. A aby policisté kontrolovali v noci čísla motoru, to jsem ještě
nezažil." S novými typy klíčů, které mají zoubky zabudovány do těla klíče,
je to horší. "Do takových aut se jde většinou přes centrál. Za vytipovaným
vozem jede druhý, ve kterém sedí kluk se čtečkou. To je speciální zařízení,
které načte kód centrálu vyhlédnutého vozu. Ten je po odchodu majitele
upravenou vysílačkou odblokován, často i s imobilizérem. A jste uvnitř.

Startujete různými způsoby. Třeba strhnete závit spínačky a nastartujete
obyčejnou dvoukorunou. Nebo nafoukáte na zámek dusík, praštíte do něj a on
se rozpadne. Pak stačí zručnému elektrikáři jen pár vteřin na to, aby
nastartoval a odjel."

V hlavní roli dusík

Dusíkem se překonávají také klasická mechanická zabezpečovací zařízení,
například zamykání zpátečky. "Vezmete dusík, který se u nás sice nesmí
prodávat, ale v drogeriích ho v pohodě seženete, lehnete si pod auto a
postříkáte zamykání zespodu. Pak to lehce křupne a je to. To samé je s pákou
na volant." Přesto neplatí, že by zamykání zpátečky bylo špatnou investicí.
"Jasně, když budu mít vedle sebe dvě auta, jedno se zamykáním a druhé bez
něj, vždy si vyberu to bez něj. Je to o počtu zabezpečovacích zařízení,
které je třeba překonat. Máte méně práce a jste rychleji pryč."

Jednoduchý prostředek - dusík - se používá i v případech, kdy je vůz
střežený na dálku bezpečnostní agenturou. "Auto musí vydat signál, musí si
pípnout. A je naše. Stačí na štěnici naprat kvanta dusíku a ono to všechno
popraská." Dalším zařízením, které je třeba překonat, bývá alarm. "K smíchu.
Vytipujete si třeba bavoráka, otevřete násilím kapotu, vezmete kleště a
odcvaknete sirénu. Ona si sice třikrát houkne, ale pak zmlkne.

Lidé si zanadávají a je to. Schovávat se během sirény? Nesmysl. Čím víc se
ukrýváte, tím jste nápadnější. Jindy je zase jednodušší nechat majitele
vozu, aby si alarm vypnul sám a usnadnil vám tak cestu. Stačí mu každých
třicet minut kopnout do kola a spustit sirénu. Garantuji vám, že majitel
auta je po pár hodinách tak otrávený, že alarm opravdu vypne." A pokud jsou
zabezpečovací zařízení tak důkladná, že je na jejich překonání potřeba
nebezpečně mnoho času? "Pak je vůbec nejlepší mít u sebe pět tisíc a zavolat
odtahovku, protože za pět tisíc vám lidi odvezou, co budete chtít."

Vypadá to jednoduše - pro majitele vozu téměř beznadějně. Přesto existují
vozy, s nimiž mají zloději plné ruce práce. "Špatně se krade porsche, to je
špica. Oříškem jsou nové bavoráky nebo subaru, to jsou dobře zajištěné vozy.
Také francouzi se v posledních letech hodně zlepšili. Dříve bývali jen
štítkaři - jeden štítek na motoru, druhý na kastli teď přitvrdili. Zato
koncernová auta Volkswagenu včetně škodovek, to je v pohodě. Stejně tak
mercedesy, ty jsou pro zloděje jako dělané." Strach mají zloději ze
speciálně upravených vozů. "Třeba systém SON-AUTO je pro nás velkým rizikem.
To je elektronické zabezpečení, které vás prostě chytne. Počká si, až
zasednete za volant, a pak vás v autě uvězní. Má speciální úpravu skel,
takže nejdou jen tak vyrazit, a další vychytávky."

Výbava od policie

Z ulice putují kradené vozy nejrychlejší cestou do speciálních dílen.
Transport mají na starosti nejčastěji samotní zloději, ale někdy jsou
používány i jiné, velmi nápadité metody. "Teď byl třeba zopakován způsob, o
kterém vím už z dob povodní na Moravě. Tehdy někdo potřeboval přivézt tři
čorky - dva golfy a jednoho passata. A tak si vzal liazku s návěsem bílé
barvy, vydával se za Červený kříž a tvrdil, že veze humanitární pomoc na
Moravu. Myslíte, že ho někdo kontroloval? V Praze během povodní se stalo to
samé. Od Vsetína sem přijel náklaďák, který na první pohled vezl láhve s
vodou dobrovolníkům. Jenže pod plachtou se ukrývaly tři kradené auťáky. To
je skvělý nápad a ten kluk dostal za převoz 150 tisíc na ruku." Využíváni
jsou prý i prodejní celníci. "Teď se třeba stalo, že přes Folmavu přejelo ve
dvě ráno šest golfů těsně za sebou - všechno čorky z Německa. Pak na plný
plyn dojely až do Domažlic. Měla to na triku parta z pražských Stodůlek, to
je bašta pražských autařů." Když se kradený vůz dostane do klempířské dílny,
nastává práce pro automechaniky-klempíře. "Když dostaneme auto vyrobené do
zhruba poloviny devadesátých let, není s ním tolik práce.

Nemá ještě tolik ochranných prvků. S modernějšími vozy je to horší. Na
autech jsou pevné a plovoucí kódy. Pevné jsou neustále na stejných místech,
třeba u bavoráků už řadu let. Plovoucí kódy můžete mít kdekoliv. Ovšem pokud
máte chytrou knížku, neujde vám žádný detail."

Chytrá knížka je manuál, který automobilka dodává policii. V knize jsou
přesně popsány kódy všech výrobních řad včetně přesného umístění na
automobilu. Podle tohoto manuálu mohou kriminalisté snadno najít všechny
kódy, včetně skrytých plovoucích, a stanovit, zda jde o čisté auto, nebo
čorku. Ovšem má to jeden háček: "Policajtům přišlo dvanáct knih. Jedenáct z
nich máme my, lidi od fochu." Pevné kódy z kradených automobilů se nahrazují
novými, které pocházejí většinou z bouraček. "Chcete třeba změnit číslo
motoru u bavoráku? Jednoduše vezmete starý motor s legálním číslem, z bloku
motoru vyjmete střeva a nahradíte je vnitřkem kradeného motoru.

Jasně, je to víc práce, ale nikdo vám nic nedokáže. Výhodou bavoráků totiž
je, že mají stále stejné bloky motorů. A výrobní číslo je právě na nich."

Plovoucí kódy jsou většinou k vozu přivařeny nebo přinýtovány. "Šikovný
klempíř to má za chvíli hotové. Jen je problém s tím, že automobilka BMW
dává do kódů a nýtků i speciální znaky, třeba tečku se znakem BMW. Na to
musíte mít výbavu. Jak ji seženete? Jednoduše, z oficiálních servisů. Oni ty
věci mají a po opotřebování je musejí vyřadit. Měli by je mechanicky zničit.
A nebo je mohou za 20 tisíc prodat mně. Co myslíte, že udělají?"

Před zloději neobstojí ani vozy Škoda, mimochodem nejkradenější auto u nás.
"Škodovky mají asi sedm kódů. Jasně, jsou nejkradenější, ale jdou buď na
náhradní díly, nebo na export. Třeba fabii ukradne na ježdění jen šílenec,
protože to je aerodynamicky zmršené auto a po 30 tisících je zralé na
renovaci spodku. Navíc má vyzařovák ve střeše. To je zařízení, že přejedete
čtečkou přes střechu a zjistíte, co je to za vůz. Je navařené zespoda na
střeše, takže strhnete obložení a sundáte ho, ale musíte místo něj navařit
nové, legální, a to je práce navíc." Na českých silnicích jezdí podle
Martina statisíce kradených automobilů. Většinou jde o vozy vyrobené
přibližně do roku 1995. "Mladší automobily se vyvážejí, protože mají tolik
ochranných znaků, že na domácích silnicích mohou být odhaleny. Nejčastěji se
exportují do Polska, i když tam policie po čorkách v poslední době tvrdě
jde, do Ruska, na Ukrajinu a do Bulharska. To je výborná lokalita, kde se k
zákazníkům chovají férově. Na autech je napsáno: Ukradeno v Německu,
Ukradeno v Česku, takže kupující přesně ví, kam s autem nesmí, protože by ho
hned odhalili."

Čorky i na internetu

Cesta kradeného vozu do zahraničí je přitom podle Martina velmi jednoduchá.
Chce to ovšem známé na celnici. "Funguje to tak, že v Čechách ukradnete auto
a chcete ho odvézt kupci třeba do Polska. Nejdříve autu opatříte německé
papíry. Zajdete za známým celníkem a on vám vyplní průvodku na tranzit, že
vyvážíte legální automobil z Německa do Polska přes naše území.

Zároveň složíte jistinu cla, třeba 20 tisíc. Pak auto papírově přivezete do
Čech, ono tady samozřejmě fyzicky stále je. U nás uděláte papírově opravu a
vyjedete s autem do Polska. Stát vám pak jistinu zase vrátí." S kradenými
automobily se přitom vesele obchoduje i na Internetu. Lidé z branže mají
dokonce internetovou schránku, na které se čorky točí jako rohlíky na
pultech supermarketů. "Funguje to tak, že si u nás někdo objedná třeba
mercedes. Kluci mu ho ukradnou, ale on se cukne a neodebere ho. Co s tím?

Kluci dají popis auta i s cenou na stránky a on už se jim někdo ozve. Třeba
čorkař z druhého konce republiky, který má papíry na podobné auto a měl by i
kupce." Pro člověka z ulice už není tak jednoduché koupit kradený vůz.

Tedy pokud ho nepořídí v dobré víře v autobazaru jako zcela čisté. "Musíte
mít nějakého známého. Každopádně než auto dostanete, docela si zařídíte. Na
schůzku s penězi musíte vždy sám. Jste na mobilu, do kterého vám kluci
říkají instrukce. Nejdříve jedete třeba do Kladna. Pak vám zavolají, abyste
jel do Průhonic, pak na výpadovku na sever. Během těchto cest si vás
oklepnou, jestli jste skutečně sám, jestli vás někdo nesleduje apod. Až pak
dojde k setkání, vy zaplatíte a dostanete klíčky a papíry. O klucích se nic
nedozvíte a jejich číslo mobilu je vám taky k ničemu. Máme jich ve skladu
asi sto přeplacených SIM karet s novým telefonním číslem a pětistovkovým
kupónem. Na každou akci používáme číslo, které pak hned zahodíme. Zisk z
kšeftu nám to bohatě vynahradí..."

Krádeže osobních automobilů patří podle odborníků k největší metle lidstva.
Nejinak je tomu i u nás. "Jen v loňském roce bylo na území České republiky
ukradeno více než 22 tisíc automobilů. Z toho vyplývá, že každé dvě hodiny
je u nás ukradeno pět vozidel," říká Jiří Popek z Policejního prezidia ČR.

Přesto můžebýt alespoň malou náplastí na bolístku motoristů fakt, že počet
krádeží po boomu na začátku devadesátých let klesá. Důvodem je to, že trh se
už ustálil a lidé jsou obezřetnější a snaží se své vozy lépe ochránit.

"Těžiště zájmu o kradené vozy se proto stěhuje více na východ, především do
bývalých států Sovětského svazu a Jugoslávie," vysvětluje Jiří Popek.

Podvody s leasingem

Pašeráci používají tři hlavní trasy. Nejfrekventovanější je severovýchodní
cesta - do Polska a dále pak do Běloruska, Litvy, Ruska a na Ukrajinu.

Druhou exponovanou trasou je východní cesta - na Slovensko, odtud na
Ukrajinu nebo do Polska. Už méně frekventovaná je jihovýchodní cesta - přes
Slovensko a Maďarsko do států bývalé Jugoslávie, do Bulharska a někdy i do
Turecka a dál. Kriminalisté však mají signály i o dalších trasách, například
přes Německo a Finsko do Ruska. Samostatnou kapitolou jsou pronájmy
automobilů legitimním způsobem (zloděj si na falešné doklady najme
automobil, který převeze do ciziny) a především leasingové podvody.

Odborníci odhadují, že z celkového počtu ukradených automobilů jde zhruba o
40 procent takových případů. To ostatně potvrzuje i člen zlodějského gangu
Martin. "Například většina ukradených fabií byla leasingovým podvodem.

Protože to je přesně typ auta, které se vám na kšeft nevyplatí ukrást,"
říká rezolutně...


10nejkradenějších vozů v ČR

Značka Odcizeno ks


1. Škoda 7868


2. VW 2800


3. Fiat 1237


4. Audi 1186


5. Peugeot 1184


6. Renault 1049


7. Ford 945


8. Mercedes 731



9. Opel 611


10. BMW 526



7.2.2006 - Společnost - Komentářů:3 - Přidat komentář - Přečteno:29687x

Názory čtenářů

KLIF 15.2. 15:00
VE zkratce ZLATÉ ČESKÉ RUČIČKY,hodně štěstí
QueenAkr 7.2. 21:31
Auto s kvalitním systémem zabezpečovacím by přes satelit vypátrali nebo našli. Ale to asi nebude zadarmo?
PavlušaP 7.2. 19:48
Když ti někdo bude chtít ukrást auto, tak ti ho šlohne, i když budeš mít sebegeniálnější zabezpečovací zařízení. Bohužel. :-(
Poslední
Přihlášení - registrace


Nejnovější texty
Pedig a Slovensko
Skupca - Skupča :-))
...k zamyšlení.....
Instalace programu Manžel
Tak nejak mi to prislo opravdové.....
PF od ČEZ
Hledají se účastníci pro novou reality show !!!
Manžel na zabití
trocha kresleného humouru... :o)
Když máte syny,
O odstraňování chloupků
Těhotenství-Nejkrásnějších 9 měsíců v životě ženy

Skupca - Fotogalerie
Reklama:
Další blogy - deníčky
Šikovné odkazy (882)
recepty (581)
ANDROMEDA (490)
Moje oblíbené recepty (443)
Hlbší pohľad na život (373)
Moje závislosti (151)
Najkrajšie slová (147)
Skupča :-)) (141)
Navody/Tutorials (127)
Patchwork (104)
RECEPTY (89)
Zajímavosti pro všechny (77)
Sem a tam (72)
Pleteme s Dulinkou (72)
OLINKA -OLDŘA (69)
Cesta za růží (66)
Vítejte a pomějte se! (65)
Postřehy z mojí hlavy (62)
Tvořivý blogísek (56)
Zajímavé články na internetu (53)
Blog o zdraví, kráse, čistotě, práci prostě o životě :) (50)
Kosmetika Avon.net (48)
Váš nejmilejší polštářek ke snění! (48)
Všechno nebo víc (44)
Felis Sapiens (43)
Můj bloček (42)
Povídky (41)
Život okolo mne (41)
Recepty (40)
hobbyland Milib (39)
Nápověda - FAQ
Co je to blog nebo deníček?
Můžu si založit svůj vlastní?
Může si někdo cizí číst mé příspěvky?
Přečtěte si